SELAMAT DATANG KE ARTMYWORK, TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA

10 Ogos 2008

Majalah Waras Mulia 1996


Nasib baik majalah ini masih lagi dalam simpanan saya setelah 12 tahun berlalu dan kini ia akan diabadikan dalam blog ini sebagai satu karya seni yang pernah saya hasilkan. Grafik ini telah memenangi johan bagi pertandingan merekabentuk kulit majalah sekolah SMK Rosli Dhoby pada tahun 1996. Kemudian saya dilantik sebagai AJK majalah untuk terus memberi sumbangan bagi rekabentuk grafik dalaman majalah. Hasilnya adalah seperti dibawah ini.

Terima kasih kepada Cikgu Beatrice Wee yang telah memberi kepercayaan dan peluang kepada saya untuk memegang amanah sebagai pereka grafik bagi majalah sekolah SMK Rosli Dhoby pada tahun berkenaan.

Konsep grafik saya adalah menghimpunkan segala idea dalam satu wadah, maka itulah dalam kebanyakan lukisan saya kerap muncul grafik yang pelbagai dalam satu lukisan. Bagi orang seni, mereka boleh faham bahawa gambaran ini mencerminkan bahawa seseorang itu dalam pemikirannya sentiasa mempunyai banyak idea untuk diluah dan dilaksanakan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin