SELAMAT DATANG KE ARTMYWORK, TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA

28 April 2009

Editing Warna Tembok Pagar Depan

Foto Imej Asal Realiti

Bagaimana hendak membayangkan secara visual atau gambar bila hendak mengecat sesebuah bangunan? Apakah cukup dengan mengatakan warna ini bagus, warna itu bagus tetapi apabila telah dicat tidaklah menarik seperti yang dikehendaki. Jsuteru itu, dengan menggunakan Adobe Photoshope tugasan memeilih warna yang sesuai boleh dilakukan dengan mudah.

Cadangan Warna 1

Cadangan Warna 2

Cadangan Warna 3


Cadangan Warna 4


Pertama sekali adalah mengambil warna cat yang sebenar mengikut jenama sama ada ICI, Season atau selainnya. Mengambil warna dengan scanning katalog warna cat sebenar, kemudian menerusi Windows Photoshop warna berkenaan diambil menggunakan tools "Pick Colour" seterusnya "Fill Colour" atau guna "Brush" untuk menyapu warna cat tersebut ke dinding foto bangunan yang hendak dicat kelak. Dengan teknik ini, gambaran sebenar bangunan yang telah dicat dengan menggunakan warna cat sebenar juga boleh diketahui.

Gambar-gambar yang ditunjukkan disini adalah contoh-contoh warna yang dicadangkan untuk satu tugasan mengecat semula tembok pagar yang telah lusuh warnanya serta pilihan warna sebelumnya yang tidak sesuai.

Cadangan warna yang dipilih

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin